Notulen bestuursvergadering 2 juli 2018

Aanwezig: Anneke, Edwin, Sander & lid van de vereniging (gedurende het eerste uur) Lokatie: Utrecht, Cafe/restaurant Ruig

ALV

Een lid heeft een interessante motie aan het bestuur gepitched. Dit idee zal worden voorgelegd aan de leden van de vereniging tijdens de Algemene Ledenvergadering van 2018. Hier zal meer over worden gedeeld in de aanloop naar de ALV. Anneke en Sander willen de ALV graag eerder dan het afgelopen jaar. We willen de leden op tijd vragen om een datum vast te leggen met een 'Save the Date' bericht (via de marketingcommissie, dus in de nieuwsbrief, via Slack, en social media). We verwachten een datum in september aan te kondigen in de Save the Date. Als lokatie willen we graag opnieuw afspreken bij het La Vie Meeting Center in Utrecht (Sint Jacobsstraat 61). Sander zal de lokatie vastleggen.

Missie

Marketing

De nieuwe website

Anneke heeft een plan geschreven om de bouw van de nieuwe website op te delen in losse delen met elk een duidelijk doel (zie hieronder). Anneke en Edwin gaan dit samen verder uitwerken en oppakken.

  1. Lijst van gewenste features opstellen
  2. Controle en vaststelling van de gewenste features/uitbesteding (De website-commissie inventariseert bij de andere commissies welke wensen er leven; spreekt bovenstaande lijst en eigen wensen door met het bestuur. Commissie presenteert de bevindingen aan het bestuur. Zijn er zaken die de website-commissie graag wil om de nieuwe site een succes te maken (bijvoorbeeld inhuur van een copywriter, bouw van een prototype of gebruikersonderzoek uitbesteden, een consult met een accessibility-deskundige) dan hoort het bestuur dat graag om te overleggen hoe dit gefaciliteerd kan worden.)
  3. Overleg over design principes; welke uitstraling willen we dat de nieuwe site heeft? (Waar moet een design aan voldoen? De website-commissie stelt aan de hand van de resultaten van de verenigingsbrede 'heisessie' vast aan welke eisen een design voor de nieuwe website moet voldoen. Commissie stelt een briefing samen voor een uitvoerende partij. Het bestuur controleert deze ter afronding van deze fase.)
  4. Design/uitvoering: Opdracht uitzetten bij een aantal onafhankelijke partijen en laten pitchen (De website-commissie zoekt een drietal partijen die geschikt worden geacht om de nieuwe website te bouwen en plant een middag om eventueel designs te laten pitchen. Hierbij is het (gedeeltelijke) bestuur aanwezig. Commissie geeft haar voorkeur aan, bestuur is verantwoordelijk voor het kostenplaatje.)
  5. Begeleiding bij de uitvoer (De website-commissie begeleidt de uitvoerende partij bij vragen over de ontwikkeling van de website. Een van de bestuursleden is hier actief bij betrokken en rapporteert terug naar het bestuur, de vrijwilligers en marketingcommissie over de voortgang van de bouw.)

Wat verder ter tafel kwam